Am mutat fototutorial

 

Buna,

Îmi cer scuze pentru ca săptămâna asta nu am postat nici un tutorial, în schimb am mutat fototorialul de pe wordpress pe fotodex.ro asa ca de acum adresa v-a fi http://www.fototutorial.fotodex.ro. Am decis sa fac acesta mișcare pentru a putea dezvolta platforma într-o direcție pe care wordpress-ul nu m-ar fi lăsat.

In primul rând exista 6 categorii.

Tutoriale: este cea ce, pe fostul fototutorial găseați în categoria instrumentar tehnic, lecții si practic categoria v-a avea cateva subdiviziuni pentru a putea fii accesata mai rapid. Lucrurile sunt acum ceva mai flexibile asa ca o sa mai apara modificari pe traseu.

Articole: articolele sunt cea ce postam eu in categoria “Principii” dar “O societate fara printipuri va sa zica ca nu le are.” Asa ca am ales un titlu mai decent. Aici o sa fie toate lucrurile care parca sunt parca nu sunt tutoriale. Partea in care gandesti, nu dai la saiba.

Artisti: acum ceva timp am postat in categoria bazele fotografiei un articol numit fotografi de care ar trebui sa auzi dacă cochetezi cu fotografia, aceasta Subcategorie este exact asta. O lista cu artiștii despre care eu cred ca toți cei care spunem ca suntem interesați de fotografie ar trebui sa se intersecteze . Nu sunt artiștii mei preferați, nu sunt cei mai buni artiști dar sunt artiști care din cauza relevantei lor nu pot fi omiși când vorbim de istoria artei. Lista e in continua expansiune asa ca nu fiti speriati daca Irving Penn nu apare inca pe lista. Se lucrează încet, dar daca doriti sa grabiti procesul puteti ajuta.

Carti: este o lista de carti importante pentru a intelege fotografia, nu ma refer la acele manuale sinistre “1001 pași pentru fotografii frumoase”, sau “Ghidul pentru fotografie digitala”, ci la cărți bune pe care le poți citi si sa nu simți ca ii este adresata unui strungar melancolic sau unei doamne singure de 40-60 ani, coafeza pasionata de metafizica și cultura orientala. O carte cum este Filozofia fotografiei de Flusser sau Pretty Ribbons de Donigan Cumming. Lista e in continua crestere daca gasiti una din acele carti in format pdf pe internet va rog sa imi trimiteti si mie.

Cine scrie: Este un link către situl meu cu CV cu Bio cu câteva proiecte (lista incompleta) pentru ca vad o tendința cretina de a spune “nu ce spune este important, ci cine spune” ca sa reformulez într-o formulare mai cunoscuta “Cine ești tu sa … spui”, asa ca acum transparenta este completa numai cat de mare e si cnp-ul lipsește.

Filme documentare: Multi dintre artiști care ne-au marcat au dat interviuri destul de bune chiar mai mult viata și opera multora dintre acestia a fost documentata și pe baza acestora s-au făcut filme documentare. Din fericire trăim într-o era în care putem împarți unul cu celalalt informația în mod aproape gratuit. Asa ca am făcut o lista de documentare pe care le-am găsit online și pe care cred ca ar trebui sa le vadă cineva interesat de fotografie.

Acum exista mult mai multe butoane de like, share, si toate alea pentru toate platformele alea.

Este uimitor cât de multa informație poți primii folosind un simplu telefon și o conexiune la internet. Asa ca este rolul nostru sa împărțim unii cu ceilalți informația si sa o organizam in asa fel incat doar cei care nu doresc sa o acceseze sa nu aibă acces la ea.

Va mulțumesc,

Dragan Radu.
[Va rog sa dați re-subscribe pe tutorial.fotodex.ro, nu voi face acest lucru automat, butonul se afla in stanga jos]

About this entry