Nudul – intre arta si pornografie

Natura moarta care ne face pofta de mancare, nudul care trezeste dorinta sexuala isi pierd pentru noi calitatea de opera de arta. Placerea pe care ne-o da opera de arta nu este satisfacerea unei tendinte biologice.


Specia nud a aparut in Renastere pt. a suplini dogma crestina, adica vorbim de un material pornografic ipocrit. O sa revin sa dezvolt aceasta idee spre final.

In secolul 21 imaginea e tratata diferit fata de sec. 18. Acum suntem civilizati si avem aparate de fotografiat asa ca nu mai zabovim ore intregi pana ne putem penetra modelul (pentru ”intelectualii fini/cunoscatori”, acest fapt se poate rezuma cu un clasic citat ”iarna nu e ca vara”).

Nudul e considerat genul al carui mesaj este indispensabil sau profund intarit de nuditatea corpului uman, in timp ce pornografia este o denominare a nudului, in care corpul uman gol este reprezentat explicit pentru excitarea audientei, adica simularea nevoilor primare de reproducere ¹. Deci nu putem vorbi de un mesaj pertinent, fiind vorba de decoratiune generatoare de onanism.

Unele mesaje pot fi deduse chiar daca creatorul acestora nu a intentionat transmiterea lor. Aceste mesaje tin de neregularitati ale libidoului sau chiar disfunctii erectile in unele cazuri. Aceste indicii, chiar daca sunt vizibile, nu pot fi considerate un mesaj pertinent. Uneori apare specia “uite ce am futut” in mare parte pentru ca majoritatea fotografilor incep pentru a impresiona/ascede intr-un mediu social si nu pentru ca au ceva de transmis. Dar zona masculina incepe pentru a “fute”, majoritatea artistilor fotografi avand ca si aspiratiune sa fotografieze gagici goale. Fetele fac acest lucru pentru a atrage atentia maselor. De exemplu, http://www.badorgood.com afiseaza pe prima pagina “cele mai reusite lucrari” si in general arata ca un site pornografic “pe dupa lumanare”, demersurile lor fiind duse chiar mai departe prin grupul “Intime“.

Explozia nu este altceva decat momentul in care trupul nu mai poate si nu mai vrea sa minta. Dar ce scoate adevarul trupului la suprafata? Isi are sufletul, oare, propriul adevar? Un univers al atingerii, delicatetei si duritatii extreme,un univers al nevoii disperate de tandrete si de pierdere in celalalt.²

In general, “marii artisti” spun nimicuri care sa stimuleze minti³ de clasa a 8-a, incercand sa le treaca drept mari lucrari de arta, iar in momentul in care incerci sa prizezi imbecilitatea, scrii ceva “metafizic”, adica o dai pe o metafora ca sa induci in eroare prostimea. Si cu toate acestea, textul are un gram de adevar chiar daca suna incredibil de asemantor cu reclama unui salon de masaj erotic: “universul atingerii”. De exemplu, autoatingerea pare a fi relevanta “nevoii disperate de tandrete”,pentru ca dupa cum spuneam, vorbeam de probleme de libidou?  Tehnica ipocriziei capuciniste este larg intalnita, dar nimeni nu o face ca Ioan Niculae si Gina Pistol.

La fel de amuzante sunt si ele, acelea care apar in imaginile din “universul atingerii”  si zic asta pentru ca am lucrat ca asistent de imagine si ca fotograf si prin urmare, inteleg de ce apar. Sunt o subcategorie, care chiar crede ca individul repectiv are ceva de spus, iar mesajul lui este intarit de o prezenta, dar majoritatea acestor individe se impart in doua categorii. Prima categorie este acea a individelor care simt nevoia sa li se acorde atentie si sa se simte frumoase prin acea atentie, vorbim de nevoia de a fi invidiate si dorite pe ascuns si de la distanta. Cea de a doua categorie, care este din ce in ce mai mare, este acea care doreste sa isi faca reclama stiind ca este foarte la moda sa iti faci nuduri. Asa ca fetele vor nuduri, nu de alta, dar baietelul cu banii trebuie sa vada ca materialul ca e chipsuit si ca nu sparge banii in club pe naspeturi. Daca ati observat nu exista nud masculin pentru ca valoarea unei femei este data de cat de “buna e”, in timp ce valoarea unui barbat e estimata dupa cat de tare ii este masina, iar acestea sunt buriile societatii partriarhale in care traim, in care o femeie este egala cu un barbat doar daca e cu sanii pe afara, pentru ca toti barbarii sunt cu sanii pe afara, noi asa mergem la serviciu.

Subiectul nudului poate fi abordat mult mai vast pornind de la frustrare sociala la fotografi care vor un pic de ”pasarica”, dar consider ca trebuie sa ma rezum la intrebari ceva mai frecvente pentru a nu plictisi audienta. Un FAQ nudistic:

Ba, da tie nu-ti place cu gagicile ? Te pomeni cu nu-ti place cu voluptatile ? (exprimarea originala continand cuvintele pizda si tate)

Sunt frumoase domnisoarele si doamnele cracite in tot felul de contorsionari si decoruri prizand limita logii, dar acestea sunt pornografii atata timp cat dulcea pasarica nu are nicio relevanta pentru mesajul imaginii sau pasarica insasi este mesajul imaginii, adica un fel de lait motiv al valorii imaginii. Acest interes provine din cultura crestina care priveaza in mod explicit nevoile noastre sexuale, efectul acestora fiind clar frustrarea. La celalalt pol se afla hedonismul consumerist, al carui scop este crearea de frustrari pentru impulsionarea consumului. Asadar, suntem impulsionati din ambii poli catre o frustrare latenta.

Renasterea si nudurile religioase, de care mentionam la inceput, sunt precursorul direct al nudului modern, daca nu chiar identicul acestuia din punct de vedere vizual. Acestea pot fi numite pornografie ipocrita pentru ca sistemul religios crestin isi atinge apogeul privatiunilor in Renastere. Concomitent, apar lucrari comandate de figuri religioase. Daca privim lucrarile fara a lua in considerare explicatiile tipic halucinante ale figurilor religioase, putem deduce o inclinare ale acestor lucrari catre suplimentarea nevoilor primare ale enoriasilor ”that don’t get any…”.

Luand in considerare ca nevoile sexuale sunt unele din cele mai puternice instincte, deopotriva la barbati si femei, iar prin constrangerea lor, acestea trebuie canalizate. Astfel, exact cum un adolescent este literlamente lipit de o revista cu caracter pornografic pana cand da de un partener, biserica actioneaza similar doar ca se mentine o ipocrizie pentru ca enoriasii care nu au un partener sa asocieze placerea onanismului cu elementele bisericesti ⁴. Acest lucru este chiar continuat prin casatorie pentru ca aceasta nu considera ca o relatie sexuala este doar intre doua persoane, ci un fel de menage a trois, in care biserica este un fel de ”peste” al carui consimtamant este dat doar dupa ce il implici intr-o activitate financiara, ca doar casatoria nu e gratis.  Toate acestea prizeaza hilarul, daca nu luam in considerare manifestarile scabroase de genul sarutul icoanei, care pare a fi o reutilizare a unui obiect sexual cu valente sexuale de sute de ori fara spalare dupa fiecare utilizare. Putem sa radem sau sa ne ingretosam de riturile bisericesti, dar ne indepartam de la concluzie si anume aceea ca majoritatea lucrarilor de nud artistic sunt simple pornografii, doar ca ipocrizia a materia fundamentala a societatii din Renastere pana in viitorul indepartat. In prezent, toate asa-zisele curve, a caror unica calitate este afisarea gluteilor revarsandu-se pe afara, sunt indignate cand sunt numite pitipoance,iar acest lucru nu este chiar surprinzator intr-o tara in care cea mai tipica reprezentanta a acestor e chiar ministru. Ridicare la inalta clasa a tuturor curvelor se pare ca devine o regula.

Este considerat de mase ca fiind scarbavnic tot ceea ce este legat de pornografie, chiar daca toata lumea o foloseste in diferite scopuri. Raspunsul este foarte simplu: nu este nimic injositor legat de industria pornografica. Aceasta industrie nu este ipocrita sau referentioasa pentru a se alinia lumii artei ca o inalta subspecie. Aici putem vorbi chiar si de personaje deosebite provenind din aceasta.

 

 

1. Piramida nevoilor primare elaborata de maslow

2.Chiru Andreea, textul complet al grupului Intime.

3. JJ Rausseau: “Perioada 2-12 ani reprezinta perioada de dezvoltare a organelor de simt in timp ce ratiunea este nedezvoltata, perioada se mai numeste si somnul ratiunii” ( Traducere Nicola Ioan, Extras din tratatul de pedagogie publicat in 1994 la editura Pedagogica)

4. Putem vorbii de o actiune repetativa de tip Pavlovian.

 

 

Recomandari.

Umberto Eco- Istoria frumosului/Istoria uratului

Boris Groys – Topografia aurei

Jean Baudrillard – Simulare Simulacru

http://ro.wikipedia.org/wiki/Nud_%28pictur%C4%83%29

http://andreeachiru.blogspot.com/

http://badorgood.com/grup/intime-102/3

http://www.margescu.ro/

http://www.alecu-grigore.blogspot.com/

http://www.uad.ro

http://www.fabiangabor.com/index.php/nuduri-artistice

http://blog.ioannicolae.ro/

http://badorgood.com/

Advertisements

About this entry