Teoria rebutului

2008-Humanitas Bucuresti
Teoria rebutului ca gest de autor se revendica referential si conceptual dinspre uimirea si mirarea mea fata de seriozitatea si severitatea cu care oamenii decid hotarat, ferm si orgolios ce este bine si ce este rau. Una din aceste decizii poate fi usor exemplificata printr-o usoara zicere populara, atentie cand arunci apa din lighian sa nu arunci cu ea si copilul ce tocmai a fost inbaiat. Astfel, cred ca multe din decizile de adecvare la trenduri, in cazul imaginilor fotografice, arunca apa cu copil cu tot, si prin alegerea evaluarii selectii snoabe si savante se intampla des sa fie excluse din peisajul memoriei culturale valori ale discursului si caligrafiei vizuale. Astfel incerc sa redau in linia de evaluare secvente si repere de imagini fotografice considerate rebuturi si destinate a fi proscrise.
Cred ca de aici a inceput totul, punctul in care mi-am dat seama ca imaginile de pana acum sunt imagini pentru batrani, imagini perfecte prin lipsa lor de entuziasm, prin lipsa lor de exaltare. O avarie este mult mai unica decat un individ, un individ in sine nu este o tragedie, este doar umplutura mobila a unui spatiu si nimic mai mult. Ruperea unei fotografii care ne prezinta ceva familiar ar trebui sa ne provoace un sentiment puternic, echivalent cu un cutremur zdruncinandu-ne certitudinile chiar si dupa demolarea acestora. Atunci toti ar trebui sa rupem lucrarile care ne plac chiar in expozitii, toti ar trebui sa avem un sentiment asemanatori vieti cel putin o data.
Lucrarile au dimensiunea de 50 x 70 cm
  • Reabilitarea avariei galbene | (jos)

  • Inadecvare a orizontului de asteptare | (sus) distal | (jos) proximal
  • Dezobiectivarea prin avarie tehnica a avariei personale (jos)
  • inadecvare a reperelor gravitationale (sus)
promovarea  esteticii defectului tehnic (sus)
  • Secventa de tradare vehementa a reprezentarii figurative (fotografia nefiind o copie a realitatii)

  • Fiecare lucrare are si un verso (jos)
  • segventa de promovare a insertiei vizuale candide| (sus)
>Pagina 2>>

Advertisements

About this entry