Flori pentru Cosmina

Proiect 2009 –Neexpus in format palpabil

Toate proiectele pe care le fac sunt serioase, revoltatoare si bine gandite. Acest proiect este despre flori si deci nu se incadreaza in enumeratia anterioara. Am avut nevoie de o scuza ca sa pot fotografia flori si cum Cosmina nu este un mare fan al mortaciunii(*), chiar daca apreciaza gestul, a trebuit sa ma gandesc la ceva nou.

Toata seria este un mix de idei care nu se leaga exclusiv intre ele. La inceput, seria se numea ”Cimitir pentru flori” si trebuia sa aiba printate texte din DEX, iar de aici si ideea de flori presate, rezultand in mintea mea bolnava fotograme. Si cum nu facusem fotograme cu flori pana acum, m-am gandit ca este un moment bun sa incep. Dupa care am vrut sa fac un comentariu legat de fotografia de flori, care in general nu este atat de rea, doar ca suprasaturarea cu imagini repetative si fara nici un fel de sens au distrus placerea de a privi buruieni. Buruienile sunt frumoase, dar buruienile fotografiate in general nu. Nu cred ca multa lume a inteles comentariul, probabil pentru ca nu am fost destul de explicit.

De ce 7 zile? 7 zile ar fi o referinta la cultura crestina, care considera ca lumea a fost creata in 7 zile (si ma intreb daca lumea simbolizand si universul personal?), dar relativ nu neaparat o referinta crestina,cat mai degraba etapele pana la resetare, deci cele 7 zile pana cand trebuie sa refacem totul.

*Este un miste aceasta conventie sociala, sa ii daruiesti iubitei crengute cu flori in pragul ofilirii. Este la fel de logic sa ii duci un les proaspat: “Draga mea, uite ce pisica draguta am gasit in fata blocului! – Vai iubitule cat de mult tii la mine! -Si a fost lovita de doar 2-3 masini. – Stai sa o sun pe mama sa ii spun ce urma frumoasa a lasat cauciucul pe coloana vertebrala a pisicii”. Pot intelege corelatia cu polenizarea si ca florile sunt o investitie, un abonament de parcare a spermei, metaforic vorbind, dar nu te simti ridicol cu crenguta vestejita in mana?

Pana la urma seria a devenit un simplu gest, o atentie pentru persoana care ma ajuta in fiecare zi sa imi fac proiectele.

Luni (sus) candoare, intentie, timiditate  | Marti (jos) dualitate, interconectare, completare

Miercuri (sus) dizolvare, unire  |  Joi (jos) frica, necunoastere

Vineri (sus) diversitate , culoare  |  Sambata (jos) dizolvare, culoare , nou

Duminica , gust, relativ perfect (cerc)

About this entry