iOLA

Marca romaneasca de traditie cu influente japoneze (lexicale) – poate fi numita fotografie atestat, pentru ca imaginile atesta prezenta “individului” intr-un anumit loc. Daca textul de mai jos va pare cunoscut, inseamna ca sunteti in tema.

Fa-mi si mie o poza in fata la …

Eu nu te cred c-ai fost la …!
De ce?!? O_O?!?
Pai nu apari in nicio poza.

(text de Clerval)

Fotografiile iOLA nu sunt doar acele imagini mirobolante din albumul de familie care atesta faptul ca cineva din familie a fost la mare sau nu,ci sunt si mosteniri stivuite in albume pentru orice urma de interes pe care o poti avea pentru trecut. “Nimic nu se schimba, totul se recicleaza”,pentru ca exista o reminescenta si in prezent: iOla vama/munte, preferabil facand o activitate recurenta ca si acasa, dar mimand entuziasm si fericire exact ca in reclame. Fotografiile iOla sunt o parte foarte importanta a socializarii de pe net. Cred ca sunt o demonstratie clar si raspicata: chiar daca ai 600 de prieteni pe net si contul tau de facebook este updatat zilnic cu tweetare inteligente, inca iti faci timp sa faci ceva cu viata ta, sa mergi la vama/munte.

Capucinii ridica iOlA la un alt nivel, nivelul … de birt. Toti stim acele imagini cu persoane fumand in tot felul de locuri pline de artisti, specialisti si licentiati, numite birturi jegoase, dar cu pretentii cenaclu literar/spatiu expozitional. Toti trebuie sa asociem parangheliile care se lasa cu boreala cu nudurile si peisajele meteorologice de inalta clasa.

Referinta culturala legata de cultura messenger, mai mult/mai putin legata de fotografie

 

IoCU din aceiasi camp lexical cu iOlA, dar cu un statut mult mult mai profund, acele fotografii care atesta nu numai ca ai fost, dar ca ai si valoare pentru ca lumea te place. In general sunt fotografii de la paranghelii dezlantuite si prezinta stilul, practicitatea si bunul gust al purtatorilor de ochelari de soare noaptea (preferabil ray bans).  Acele fotografii care nasc discutii aprinse despre: … “cine era ala cu mana pe curul meu?, oare e in trend?”, discutii pur filozofice care o sa solicite persoanelor cu ochelarii mari/cool, 2-3 neuroni.

Sunt si vor fi stiluri omniprezente in peisajul fotografic, pentru ca aparatul foto a fost conceput pentru a obtine imaginea amintirilor pline de bucurie care arata ca ai valoare, ca tu ai fost si ai vazut, iar ca ne place sau nu, asa este.

Advertisements

About this entry