Landcamera (polaroid)

Acest aparat de plastic este foarte revolutionar. Chiar daca nu arata a Leica sau a Hasselbad, el a introdus un nou principiu: aparatele foto de format mare (9×12/6×7) fara burduf, care se mai numesc si Press.

Face parte din clasa rangefinder, aproape complet “automate” ; timpul de expunere se seteaza cu ajutorul rotitei, care spune mai negru sau mai alb; diafragma este de tip Waterhouse cu doua pozitii.

E usor, e mare, e ciudat, e anii `70,  Este momentul in care lumea si-a dat seama ca peticirea burdufurilor si focalizarea “stranie” nu sunt solutia dorita.De altfel, modelul EE66 (reprezentat in desen) este un aparat mult mai slab decat seria 110 care erau aparate foto care puteau sa concureze oricand Zeiss, Moskva, Rodenstok, doar ca aveau avantajul (dezavantajul) de a folosi hartie instant in loc de placi. EE66 deja este un aparat comercial usor de produs, usor de folosit si care este foarte greu de stricat. Eu am cumparat aparatul acum 2 ani din piata de vechituri si era folosit creativ pe post de vaza. Adica era deschis umplut cu pamant si cu o floare galbena inauntru. Dupa ce l-am convins pe domn sa imi vanda “suportul de flori” am descoperit ca este in stare perfecta, exceptand niste zgarieturi minore pe lentilele (din plastic),dar in rest nici mucegai, nici rugina. Daca hartia polaroid era inca rentabila, aparatul ajungea un simbol. Din pacate, el va fi damnat la fel ca si 110, Big Shotul, 20×24 si toate celelalte, din simplul motiv ca SX70 si 600 (non SE) au avut cea mai ieftina hartie scumpa.

Imagine facuta de Robowolf

About this entry