Cel mai ….

Din ciclul cel-mai-cel, si tata-meu-e-mai-tare-ca-tata-tau, o sa enumar cele mai “casa poporului” echipamente.

Cel mai mic aparat foto digital (35mm)

Leica M9

Un rangefinder clasic a primit un senzor digital de 35x24mm, adica standardul pentru aparatele foto de consum. Din pacate, aparatul este mai mult aparat de parada decat aparat foto din cauza “cerintelor” senzorului digital, dar de cand a fost Leica cunoscuta pentru practicitate, un Leica M practic se numeste Voigtlander.

Cel mai mic aparat foto format mediu (6×9 analog, 645 digital)

Alpa TC

O revizuire miniaturala a aparatelor de press ale anilor 40-60, aparatul are o lipsa “rangefinder-ul” fiind legat la lentile, altfel este unul dintre cele mai versatile aparate foto din lume.

Cel mai mare aparat foto comercial

Polaroid 20×24″

20×24″ a fost introdus ca si standard de catre ei dupa care a fost adoptat si de producatorii de film plan. Aparatul a fost creat pentru a demonstra capacitatile filmului instant color. Este amuzant ca fiecare portret este un macro, negativul avant de multe ori dimensiuni mai mari decat personajul.

Cel mai mare aparat foto digital (scan).

Seitz D3 6×17″

In realitate senzorul aparatului foto nu este 6×17, este 3x7500pixeli si scaneaza spatele lentilei cu o viteza stabilita de timpul de expunere. Principiul nu este nou, toate timpurile de sincronizare cu blitz-ul functionand pe principiul de scanare. Singurul dezavantaj este ca nu se pot folosi decat lumini continue (ca la video) pentru captarea imaginii. Aparatul foto produce in total o rezolutie de 144 MPx, acest lucru nefiind semnificativ luand in considerare ca senzorul este produs de Dalsa si are cel mai mare grad de fidelitate al unui senzor.

Cel mai mare aparat foto digital (Plate)

Phase one P65+

In realitate acesta nu este un aparat, ci o caseta pentru aparatele de format mediu/format mare. Senzorul acestui spate digital este exact la fel de mare cu standardul 645 (53.9 x 40.4) si produce circa 60.5 MPx

Cel mai mare aparat foto (mobil) non standard

“Camera truck”

Sincer ideea e foarte interesanta, aparatul foto fiind de fapt un pinhole si este singurul aparat din lume care are ca si pas de fotografiere parcarea.

Cea mai mare fotografie

http://www.legacyphotoproject.com/

Un hangar folosit ca si aparat foto (cel mai mare aparat foto imobil) . Imaginea are peste 1000 mp2.

Cel mai mare cerc de acoperire al unei lentile.

Schneider Fine Art Lens 11/550 XXL-Format,

Cercul este de 900mm la F/24 adica aproape 1m, negativul recomandat pentru acest monstru este 20×24″. Cel mai uimitor lucru este ca la 550mm lentila este superangular, avand un unghi de vedere putin mai mare de 78*.

Cea mai “wide” lentila 35mm

Rangefinder: Voigtlander 12mm Ultra Wide Heliar  (121*)

SLR: Sigma 12-24 4.5-5.6 EX DG (122*)

Cele mai rapide lentile (diafragma), normale

Rangefinder Canon f/0.95

SLR:Canon 50mm F/1.0L USM

In anii 70 metoda de a vinde aparate foto era capacitatea de captare a luminii, un fel de megapixel de azi. Asa s-a ajuns la niste diafragme fenomenale, dar si la o calitate ridicol de proasta a imaginii.

Cel mai rapid teleobiectiv

Canon 200mm f/1.8

Una din lentilele mele preferate,dar din cauza costului imens pentru un astfel de obiectiv, s-a decis inlocuirea acestuia cu 200 f/2.0L USM IS dar pastrarea pretului. Uneori ironici baietii?

Cel mai rapid ultra-tele/zoom

Sigma 200-500 f/2.8 (400-1000 f/5.6)

Un mamut care ma lasa fara cuvinte; mai mult masturbare tehnica decat lentila practiva, colosul de 15 kg pare a fii lentila lui rambo.

Cel mai lung telescop (catadioptric)

Celestrion C14

Trebuie sa luam in calcul ca nu este un obiectiv foto normal, dar cu ajutorul unei monturi T, acesta este un obiectiv. Distanta focala este de aproape 4m (3910mm) si diafragma cotata undeva la f/11. Aplicatii practice exceptand studierea stelelor foarte indepartate? …

Cel mai Wide Mediu format.

Schneider 38mm f/5.6 XL

Una dintre cele mai bune lentile pentru aparatele tehnice de format mediu, una dintre putinele lentile care poate face hasselblad-ul SWC sa para invechit si demodat.

Cea mai luminoasa mediu format.

mamiya 80mm f/1.9 (645)

Carl Zeiss 100mm f/2.0 (6×6)

Pentax 105mm f/2.4 (6×7)

Nu am putut sa ma decid care este cea mai rapida lentila dintre cele 3. Mamiya este cea mai rapida, dar acopera cel mai mic format 6×45. Carl Zeiss (Hasselblad 200) este pentru 6×6 care este cel mai popular format dar este doar pentru hasselbladul 200 care nu are obturaror central  si care pana la urma este un format crop, deci tot 645. Pentaxul nu este format crop, dar nici nu mai este atat de rapid in fond. Nu putem vorbi de diafragme spectaculoase de genul /0.95, f/2.4 pare chiar mediocra daca comparam cu formatul de 35mm, dar 6×7 este un format mamut unde lentilele de 3.5 sunt considerate rapide.

Cel mai rapid obiectiv cu obturator centrul

Mamiya 80mm 2.8 LS

Cel mai rapid obturator central (sincronizat cu blitz-ul) apare pe lista mamiya DF; sincer nu cred ca este nevoie de un obturator atat e puternic daca folosesti blitz-urile de studio. Recunosc ca 1/60 nu este suficient, dar orice timp de peste 1/500 poate fii obtinut doar din blitz-uri, dar cine sunt eu sa ma opun tehnicilor de marketing.

Cel mai lung teleobiectiv pentru format mediu

Carl Zeiss 1700mm F/4

De ce ai vrea un obiectiv de 256kg? si daca tot il vrei de ce nu ii rogi pe baieti sa il faca pentru fuji GX680? Un nenea din Emiratele Arabe cu mai multi bani decat minte i-a rugat pe oamenii de la zeiss sa il omeneasca si pe el cu 1700 f/4 comanda speciala (unicat). Sincer, lentila imi pare stupida si ca idee.

Cele mai wide obiective fisheye

Range finder: Nikon 6mm f/5.6 (220*)

SLR: Nikon 6mm f/2.8 (220*)

De fapt prima lentila nu este pentru rangefinder, dar necesita mirror lock up, adica transformarea unui F3 intr-un rangefinder. Cele doua sunt fisheye circular, adica nu acopera din colt in colt framul de 35x24mm.  Au fost create pentru metereologie pentru a putea observa si cerul si pamantul din orice unghi, lentila vazand 20* in spate (220*) de fiecare parte. Nikon 6mm f/5.6 este motivul pentru care mi-as cumpara Leica M9+adaptor M-F Nikon+Nikon 6mm f/5.6.

Cel mai extrem acesoriu foto

Aerialproducts Blimp RC (Balon cu aparat foto legat de el)

Un dirijabil doar pentru aparatul foto de la compacte la monstrul 1ds, tot se poate atasa de acest aparat de zbor telecomandat de la sol. Sunt curios ce aprobari de la SRI/MAPN/xxx mi-ar trebui pentru a putea folosi un astfel de aparat prin Bucuresti. Si ca sa revenim cu picioarele pe pamanat, un blimp un M9 si un nikon 6mm fisheye.

Advertisements

About this entry